June 18, 2009

Adik Lawa.

This post is about Amirah Liyana aka adik lawa. Since she wrote about me in her previous post, so now, i'm going to write about my adik lawa.

Name: Amirah Liyana Binti Aminuddin.
Nickname: Mira, Bobo
Study: Diploma in Accountacy at UiTM Melaka. Bakal akautan ni. mula2 dia dapat UiTM kat Machang, Kelantan. tapi dia tukar gi Melaka. Kalau laa dia tak tukar mesti bila jumpa dia nanti lepas beberapa tahun , mesti dia cakap kelate. haha. Mesti kelakar masa tu.

Time mula2 kenal??!! hmm.. sebenarnya tak ingat sangat laa cam mana boleh kenal dia ni. Tapi rasanya through iwa laa. Since diorang dua gi sekolah yang sama masa sekolah rendah.

We have the same interest, which is dancing. She really loves to dance. Traditional dance. So, dia ni kira buddy tarian laa. Kitorang selalu je menari sama2 dari form 1 sampai form 5. Even sekarang pun selalu gi kelas tarian kat belia selangor. It's a dance club. Kira kitorang ni mula2 rapat sejak aku masuk club tu laa. Dia aa promote kat situ and ajak aku gi situ. So, kira sekarang every weekends selalu je jumpa kat class tarian. So, cam susah sikit laa nak rindu minah ni since dah jumpa every weekend kan. Cikgu selalu puji dia menari. And aku ni pulak jenis yang lupa steps tarian so, selalu je laa bila nari pandang mira sebab nak ingatkan steps. Haha. Since dia ni kalau bab tarian cepat je ingat.

lagi satu pasal mira ni, dia ni ada jugak bakat untuk menari pole dancer. haha. Huish. Memang dahsyat minah ni kalau buat tarian tu. Kalah jugak penari2 yang pro. hehe. So, attention semua, jangan bagi mira tiang. kang abes aa korang kena tengok show dia tu. hehe.

Dia ni memang teramatlah suka Hindustan. Macam2 movies dia ni tengok and plus, dia ni terlalu fanatik kat cerita2 hindustan, sampai lagu2 hindustan pun dia boleh hafal. Every words k. Nampak sangat dia dengar lagu hindustan tiap2 hari. haha. Even tarian hindustan pun dia boleh hafal jugak. Tengok laa betapa fanatik nye mira ni. Bukan dia je tau yang minat, satu family including mama and abah dia jugak. Ada one time tu, dia pasang CD lagu hindustan, and bila aku masuk kereta tu, aku cam terasa masuk kereta orang India pulak. Haha. tapi best jugak laa dia pasang lagu2 hindustan sebab aku minat jugak hindustan ni. Lagi2 kalau romance stories. Tapi aku takdelaa fanatik cam mira.

Mira ni ada otak Yang colour ni aa. (BIRU). Dahsyat blue dia tu. masa kitorang form 3, kitorang cam ada aa cipta nama satu sekolah ni, plus, ada organisasi sekolah , moto and visi semua. Tapi benda2 tu semua rahsia kitorang je. Haha.Tu laa cara kitorang nak mereleasekan tension masing2. Tension PMR. haha.

Aku selalu cakap dia ni kaya. Nak tau sebab apa? sebab rumah nya besar. Plus, dia ada roundbout kat rumah and ada 2 air terjun. Her house is bigger than mine. Plus, dia ada cam taman japenese dalam rumah. Gila style kan. Haaa.. Dulu selalu je datang rumah dia. masa form 4 lagi aa. Selalu je lepak kat rumah dia. Kalau malas nak balik, selalu duduk rumah dia. Since dia ada katil yang besar. Kitorang selalu je , lepas mandi and makan terlelap atas katil sama2. Selalu je aa tengah ari tu, mesti je dua2 tertido. Masa form 4 tu jugak dia aa teman aku jogging. Tapi sekarang aku dah malas nak jogging. Haha.

Dulu dia jadi crying shoulder aku. Aku ingat lagi masa form 3 and form 4 camtu, dia banyak aa tolong aku pasal bf aku dulu. Banyak aa nasihat yang dia bagi kat aku. Nasihat yang berguna of course. hehe. TQ adik.

Dia ni pun ramai peminat jugak. Since she has all the package that what guys are looking for. She's pretty, nice, friendly, sweet, and so on.. haha. So, guys apa lagi.. Ngorat aa dia. Haha. Dia ni single lagi. Tapi susah sikit laa nak rebut hati dia ni. Dia dah tak cam dulu. Dulu senang je nk ngorat. Sekarang tak. Jual mahal minah ni sekarang. haha. But anyway, I really LOVE my adik lawa. muah muah.















1 comment:

harima anayil. said...

gile terharu doe bce bnde ni. haha luv u too muah muah!