June 18, 2009

MSSD 2009

I wanted to post a blog yesterday. But I was too tired and slept very early.

I woke up at 6.15am. Mak woke me up. I slept at 3.30am the night before. So I just had 3 hours of sleep. Gila mengantok masa pagi tu. Apa boleh buat, kena jugak bangun sebab kena bawak Faeesol gi tournament taekwondo (MSSD). Around 6.30am baru mandi sebab Mak tengah guna bilik air masa aku bangun. While waiting for her, aku baring laa kejap sambil tutup mata. Bila mak dah habis je, terus ambik tuala and mandi.

Ingatkan nak keluar pukul 6.40am. Tapi biasa laa. Aku cam malas pulak nak keluar gelap2 sebab mengantok gila. Lepas dah siap, aku turun makan kejap and terus keluar dengan Faeesol. Aku guna jalan Glenmarie nak gi Dewan Kelana Jaya tu. Memang tak jam so, sekejap je laa sampai. Nasib keluar lambat sikit.

Tapi bagus jugak sampai awal sebab banyak parking and aku dapat parking bawah pokok so, teduh sikit. Bawak turun barang2 and gi kat dewan tu. Duduk dengan geng2 power sport. Lama jugak tunggu. Pukul 9 baru keluar "bout chart". Gila lama tunggu. Dalam pukul 10 baru start. Faeesol punya turn number 6. And mula2 dia kena pakai vest warna merah. Bila dah sampai ring, referee tu suruh tukar warna biru pulak. Coach tu ingatkan aku nak coach adik aku. Aku cakap tak nak sebab takot nanti kang aku tegur salah sikit, dia bengang pulak. Bia je laa orang luar yang coachkan.

Nombor yang sebelum2 Faeesol semua cam lembik2 sebab cam kena sikit je terus sakit. Lemah betol. Tak fit. Then, when it was Faeesol's turn, Faeesol looked very nervous. I could saw it from his face. In the end,dia kalah. Dia kalah pun masa sudden death. It means that, dalam 2 round diorang dapat markah yang sama. Then, dalam sudden death ni, sama yang kick kena dulu and kuat dia menang. So, mula2 Faeesol sepatutnya menang tapi satu referee je tunjuk kad dia tapi tak cukup laa untuk menang. Then, last2 lawan dia tu yang menang sebab 3 referee tunjuk card dia. Masa dia keluar dari ring, dia cam frust gila.

Lepas dah habis tu, aku pun letak laa barang2 balik dalam kereta. Ingatkan kena duduk kat situ lama gila tapi tak jadi, sekejap je sebab Faeesol kalah kat quarter final.

Pukul 12 camtu mak datang dengan ayah. Kitorang gi makan kat ikan bakar kelana jaya. AKu suka gila makan kat kedai tu. Sedap.. Nyummy.

I went home with Faeesol while mak and ayah gi ambik Nana kat sekolah. Aku balik2 je terus baring and tengok tv. Aku hampir tertidur depan tv tapi terpaksa tahan sebab petang tu aku kena hantar Faeesol g Koko pulak.

Nana balik nak dekat pukul 2. Ayah bawak nana beli burger kat BK section 13.

Pukul 2.30pm, cam biasa laa aku tengok Upik Abu and Laura dengan adik2. Lepas habis cerita tu, aku siap2 nak hantar Faeesol. Pukul 3.45pm, terus keluar.

Hantar Faeesol. Called mak masa dah sampai sekolah Faeesol. Tanya mak kena gi Subang Parade ke tak sebab mak suruh call dulu bila dah sampai sekolah Faeesol.

Went to Subang Parade. Pusing2 kejap sementara tunggu mak. Then, mak called me suruh gi Sachs. So, I went there.

Bought a bag. Then, went to Parkson. Beli kettle kecik and cadar. Gi makan kat Chicken Rice Shop sebab aku lapar gila. Padahal aku dah makan tghari tu. Ntah kenapa lapar. Maybe sebab dah banyak tenaga kelar sebab jerit masa Faeesol lawan pagi tu kot.

Pastu masa tu baru 5.30pm, awal lagi nak gi sekolah Faeesol. Faeesol keluar pun pukul 6.15pm. 15 minit je from Subang Parade to his school. So, aku jalan2 je dalam Subang Parade sampai 5.45pm. Pastu keluar Subang Parade and ada jam sikit je kat traffic light SS15 yang kat jambatan nak gi SP tu.

Masa nak ambik Faeesol, takde laa pulak parking so, terpaksa park jauh. Ambik dia and terus balik rumah. Aku nampak mak and nana kat depan rumah nak gi rumah auntie. So, I decided to sent mak there. Tapi auntie takde pulak. dia g ambik uncle. So, balik and aku tengok manjalara. Pukul 7 camtu aku hampir tertido lagi. Tapi bila dengar je azan terus bangun and duduk.

Aku sambung tengok tv jap sampai pukul 8. Mata aku masa tu dah tak larat dah. I switched off the tv, light and fan. Went to my room and to my bed and fall asleep. Aku tak pape pun jadi masa tu. I slept like a baby. Gila nyenyak tidur sampai mummy and tok datang pun tak sedar.

Then, I woke up this morning pukul 10am. Tu pun mak kejut. Kalau tak, memang nak sambung tidur balik. hehe. Tapi pukul 6am tu aku bangun jugak and nampak Nana on the other bed. But then, I slept again. Pukul 7am aku bangun lagi.Nana punya suara kuat gila. I could hear it from my room. She was downstairs. Bangun and wore my specs. Searched for handphone's charger. Masa nak bangun dari katil tu, aku cam dizzy. CAm pening2 lalat. Tak tau kenapa and kepala aku terasa berat and sakit. Bila dah jumpa je charger terus charge hp. After that, aku tidur balik.

AKu and mak aku keluar pukul 11 am. Went to Maybank at TTDI Jaya. Lepas dah habis urusan tu, we went to PJ Old Town. Bought a few things untuk nak masuk UiTM nanti. After that we went to Shah Alam Mall. Bought minyak ikan dalam capsule. Then, we went home. I waited for my siblings to arrive home. I went out after that. Went toMaybank TTDI Jaya. Gave them my birth certificate. Went to OU. Jalan2 sekejap sementara tunggu Sopi habus tengok wayang. Dia gi tengok wayang dengan boyfriend dia (Fanah). haha. Khalis pun ikut jugak. Alin tak ikut sebab dia boleh keluar lambat.

Masa window shopping tu, memang aku tak tahan tengok barang2. I admit aku ni cam shopaholic jugak laa. Tapi nasib duit takde. Ada RM1++ je . Haha. Kalau ada duit tadi memang ada je benda aku nak beli. haish. I have to control myself.

Sopi habis wayang pukul 4.50pm. Lepas dia habis wayang, aku bawak dia gi tengok tournament taekwondo MSSD untuk category sekolah menengah pulak.

Bila kitorang masuk je pintu dewan tu, aduhai. Bau peluh satu dewan tu. Busuk gila. Tak tahan jugak laa kitorang sebenarnye. Kitorang sampai letak Dettol sanitirizer. apebende crap tah. Tak ingat aa apebenda. Kitorang benda dettol tu kat hidung sebab terlampau busuk. Lepas tu, kitorang keluar nak cari sekolah kitorang. Tapi tak jumpa. Jumpa sir aku yang ajar taekwondo kat taman megah. Said hi to him and lepas tu keluar dewan.

Kitorang jumpa dengan Zul. Tanya khabar dia and dia buat apa kat situ semua. Then, nampak bapak dia. Salam bapak dia and cakap sekejap bapak dia. Then, adik zul kelaur from toilet dia salam aku. Lepas tu ayah zul suruh adik zul salam Sopi. Dia pun salam laa.

Lepas dah habis tu, kitorang masuk balik kat dewan busuk tu. then, baru laa jumpa sorang2 budak SMKBJ.

We went outside again sebab aku nak beli air. Actually, aku pinjam duit kat Sopi since aku ada RM1++ je. Gila segan aku nak mintak pinjam. haha.

Masa nak beli air tu, ayah Zul aka Uncle Nadzeri ada kat tempat beli air tu jugak. Then, uncle tu mintak aku tolong belikan air and he gave me RM2. Actually, air tu RM1 je. Aku and Sopi cam terpinga-pinga. Haha. Aku tanya Sopi dia belanja aku ke. Sopi pun cakap tak tau. Tapi still aku pinjam duit Sopi. Segan laa nak suruh uncle tu belanja. Sopi asyik cakap ayah Zul suka kat aku. As in berkenan nak jadikan aku menantu dia. Lebih kurang camtu. Eeee.. hahahaha. Segan wei. Tu cerita lama sudah. Haha. Tapi minat jugak kat adik zul tu. Haha. Tapi muda sangat. He just 13 and I'm 18. Wah.. Jauh gila tu. hehe. Just joking. Adik zul tu memang cute. haha.

Went inside again and saw Pn Ranjitha. Diorang tengah tengok Alia lawan. She only had one match and she won that match. She got a gold. Congrates!!

Then, ada satu match ni lawak gila. Ni kira category berat aa. Kitorang pun tengok laa. Perempuan ni kan dia jerit cam kelakar gila. Sampai referee yang duduk tu pun tergelak. Apalagi kitorang ni. Aku memang taktahan perut nak tahan gelak. Kelakar wei. Perempuan ni kalah. Dia cam rude gila depan semua orang. Masa kat tengah2 ring tu, dia jerit and baling dia punya head guard. That's very rude. Eventhough aku dah involve dalam tournament for 7 years, I would never do that because it's very very rude and people would never respect you. Perempuan tu poyo je lebih. Bukan nya kuat pun. Memang tak kuat langsung. Baru tali pinggang hijau nak rude camtu. Come on aa. You just a green belt. Kalau cam tu attitude kau, tak payah masuk taekwondo. Just out from the club. Memalukan je club kau tu. Haish. Dah laa club koryo. Tu satu club yang orang memang pandang tau. Jangan laa cemarkan. Haish.

Kitorang tengok lagi satu match from SMKBJ. Diana. She also had one match but she lost. She got silver. Dia kena kick kat tut dia. Aduhai.Sakit gila oh. Even lepas dah habis lawan pun, dia cam sakit gila. Sampai menangis. Sopi lagi laa. Dia ingatkan budak tu kena kat kaki dia. Apa laa SOpi ni. Kelakar je.

Ada satu referee ni kat ring dia tu, handsome. Dia ada semalam. Masa aku nak beli burger semalam dia ada. Haha.

Sent Sopi to work and I went to fetched Faeesol. Faeesol hantar bag kat dalam kereta and aku gi Petrona BJ jap nak ambik duit but then, ada satu perempuan ni cam lambat gila. So, tak jadi. Aku gi balik kat Faeesol. Pinjam duit dia and minum kat RS. Waited for Nana habis. Lepas Nana habis, we went home. Watched Manjalara and makan. Pukul 9 camtu sent Faeesol to tuition at Pangkin. Pukul 10pm, gi ambik dia pulak. Beli burger untuk faeesol, ayah and aku and hotdog untuk Nana.

Balik rumah and makan burger tu. That's all for now.

-love,fau

No comments: