June 16, 2009

Celebrity Out of Cage

I had a great day just now with Sopi and Alin. We went to Bangsar and Ou. The main plan was to go to Bangsar only. But then, last minute punya plan, kitorang gi OU sebab mak bagi duit nak beli sweater at Pull n Bear tu.

Last night ingatkan nak keluar awal sikit dengan Sopi nak Brunch dengan dia before ambik Alin. Tapi aku ni cam bangun agak lambat jugak around 11.30am. Then, aku on9 kejap sebab nak tolong someone settlekan something. But still tak boleh settle.
I went to shower at 12pm. Then, I felt that my hair is oily and dirty. So I washed my hair. As I told you guys before, kalau basuh rambut je, mesti aku mandi lama. So, memang lama jugak laa. Tapi tak laa lama sangat. 1/2 hour aku dalam bilik mandi. So, kiranya 12.30pm laa baru habis mandi. Nak pakai baju lagi and pakai eyeliner lagi. Ambik barang and sumbat dalam handbag lagi semua. So, it took me another 15 minutes before keluar. Cam Sopi dah message tanya aku kat mana. Sorry laa Sopi lambat sikit sebab mandi lambat.

Kelam kabut aku jadinya sebab nak rush ambik Sopi ni. even keluar rumah tak sikat rambut and rambut basah lagi. Aku pakai sweater on top baju aku so that baju aku tak basah kena rambut aku. Aku even bawak sikat lagi bawak masuk kereta. Cepat2 ambik Sopi.

Fetched Alin, and went to Petronas BJ isi minyak. Harini takde pulak bangla nak tolong isikan minyak untuk aku. So, kena laa buat sendiri.

After that, off we went to Bangsar. Jalan tak jam. Sebab hari sekolah and kerja. I parked the car kat kawasan perumahan. Senang sikit. Tak payah nak pikir2 pasal nak bayar parking ticket.

Went into Bangsar Village since alin wanted to withdraw some $$$. We couldn't find the ATM machine. Kitorang try cari kat directory board. Masa sampai je kat directory board.

Sopi: Wei. Dato' K. (dia cakap tu perlahan je)
Aku and Alin pun tercari-cari aa.
Sopi: Kat escalator tu. (dia cakap perlahan lagi)
Aku and alin pun apa lagi. Tanpa segan silu and tanpa cover2 nye kitorg terus pandang kat Datuk K yang tengah nak turun bawah. Kat kitorang laa. Dia tersengih je.
Sopi: Tak payah laa pandang camtu.
haha. Dia cam dah perasan kitorang pandang dia.

Aku pulak cam excited gila. Tak tau kenapa. Masa dia lalu belakang kitorang aku tergelak. Tak tau kenapa. Tapi lepas Datuk K dah blah.
Fau: WEI WEI! Datuk K. Woohoo.. Hahahaha. Mentua ku....hahahaaExcited gila aku. hahaha.
Then, lepas tu. Naik atas. Cari ATM machine kat atas tapi takde. I decided to lend Alin some money. and cakap nanti masa kat OU dia bayar balik sebab kat OU memang ada ATM machine.

Keluar Bangsar Village. Masa nak lalu pintu keluar Bangsar Village tu, kena lalu depan this restaurant and Datuk K was there. Apa lagi aku. Usha aa dia. haha. Gila bengong ohh aku ni. Cam tak pernah jumpa orang. He was eating with 2 malay men. hehe.
We went to some boutiques at Jalan Telawi. We went to Cat Whiskers, Gossips, Mooie, Blook and so on. Kasut kat Cat Whiskers lawa gila. Aku suka gila kasut tu. huhu. Nanti laa beli. Kat Mooie pulak ada selipar lawa gila. Ada bunga on top of the slipper.

Tu gambar selipar tu. Yang aku pakai tu. Sedap pakai selipar tu.


Sopi beli seluar kat blook. Lepas tu , kitorang gi makan kat Kopitiam 71. Kopitiam ayah fanah. I only ordered dimsum. Dim sum yang chicken tu sedap. Aku tak suka sangat yang mushroom tu.

Oh yaa. Baru teringat. Masa on the way nak gi Blook, kitorang terjumpa Hafiz AF7. Aku memang laa tak kenal budak2 AF7 ni. Tapi Sopi laa cam kenal and dia pulak yang cam excited gila. hahaha.

Lepas dah habis makan, we went to the car and off we went to OU.

Aku terlepas satu junction ni. So, terpaksa laa buat U-turn. Haish. Tu laa. Sibuk admire tropica mall dengan sopi and alin sampai junction pun terlepas.

Parking kat OU memang senang je hari ni. Masuk je parking area terus dapat parking. Best je aku.

ALin and Sopi gi semayang dulu. Aku tunggu diorang. Lepas tu masuk kat Nose. Ada satu kasut ni memang cantik gila. Sopi hampir nak beli. Bila dia try kasut tu, tak selesa pulak pakai. And aku jugak hampir beli but pikir2 pasal duit, terus tak jadi. Maybe next week beli kat SP. Cantik gila kasut tu.

Then, went to Pull n Bear. I went straight to the sweater. Haha. Try sekejap and terus gi bayar. We went to Zara after that. Tengok Cardigan. Tapi cardigan dia cam besar laa pulak. Haish. Masa on the way nak gi Zara, kitorang jumpa pembaca berita TV3 at escalator kat Quicksilver. Sopi laa tunjuk kat aku. Aku tak sedar pun. Biasalah , jalan pandang depan je. Takde toleh2.

Lepas dah habis tu, baru balik. Hantar Sopi kat Kumon. Aku balik kejap ambik laptop and Alin tumpang toilet aku kejap. Asked ayah's permission to borrow his car and went to pangkin. Jumpa Faeesol dulu and cakap kat dia nanti datang kat secret bila nana dah habis.

Kitorang pun gi laa secret. Masuk secret and pilih kerusi dekat dengan plug. Masa duduk je and satu waitress ni datang with menu. Then, terus tanya dia wifi ada ke tak. and waitress tu cakap tak de.

I decided to go to RS. but before went to RS, met Faeesol and told him that we were going to RS. Went to RS. On the laptop and asked the mamak, password diorang. Dia pun bagilaa. Then, kena ada confirmation password. Haish. Kena panggil lagi mamak tu. Mamak tu terus tulis atas kertas and bagi kat aku.

Mula2 ada orang duduk and guna plug. And I really need the plug to charge my laptop. Lepas orang tu blah je terus aku duduk tempat dia. Before tukar tempat tu, mak datang RS dengan Nana and Faeesol. Mak ingatkan nak ambik Nana sebab Nana yang suruh. Salam mak. Then, mak went home with Faeesol. Nana stayed with me. Sebab dia nak makan roti telur.

Pukul 6.45 je terus blah. Sent Alin home and I went home with Nana. Tengok tv.

Then, went out again to send Faeesol to taekwondo class at SK Taman Megah.

Sat at the stairs kat sekolah tu. The class ended at 9pm. Masa nak balik, jumpa cikgu dia tu nak beli groin guard. Faeesol kena ceramah dengan cikgu tu sebab he has a negative thoughts about him. He always say that he's not good enough for anything. But actually he's not. He's great. The only thing that he has a bad habit, which is the negative thoughts.

Went to Dincy and photostat Faeez punya paper. Went home. But masa sampai tu, toksu, tok, mummy and my cousins ada kat rumah. Tok sembang2. AKu apa lagi join aa dengar. haha. Main dengan baby and makan.

Lepas mummy balik je, aku naik atas tengok tv. Tu je aa buat masa ni.

-love,fau

4 comments:

Farhanah Izani said...

haha. best gle weh.
haih. nnt kne gi lg and aku nk ikuttttt tau tau =D
oh n sorry x sedap dim sum tu.
nnt la korang dtg lg when dh renovate.

shakila shakilot said...

hey fau
i sepatutnya nak delete myspace i, tp tiba2 cam tak jadi pulak
tp i dah delete sume friends
i gaduh ngn aiman sbb benda myspace bodo ni, sbb i admit la i stalked ppl in myspace and dia kata i menakutkan
and dia kata its weird i dgn u comment, eventhough i explain yg kita comment benda biasa2 je, takde kena mengena pn ngan dia
so again dia kata cam menakutkan and cam pelik, i pelik and tak normal, tu ayat dia la
haha
so i malas nk gaduh byk2, so ni la hasilnya. haha
but i had fun borak2 dgn u, so pape u msg i here la
cz i dont think i will delete myspace ni sbb nk delete account pn byk masalah n procedures
menyakitkan ati ada la
haha
so whats up with u?
dah settle dah prob u with day guy?
- i type ni kt msg in myspace, tp tak bole nk send cz u allow msg frm friends je. haha

Lolo said...

To fanah: bukan x sedap fanah. Cuma tak suka sgt dim sum yang ada mushroom. mmg slalu x mkn dimsum yg ada mushroom. tp yg ayam tu mmg sdap gila. cam nak tambah lg tp tkot x blh habis sbb cam nk dkat full masa tu. haha. tak boleh ikut. hahaha. just kidding. jom laa. kita jalan2. cam ari selasa if fanah boleh, sleepover kat rumah fau.

Lolo said...

kak kila, I dah bg msg kat myspace u. tak tau laa u dapat ke x.