June 20, 2009

A lot of DRAMA

Today is a tiring day, I would say. Went to Jalan TAR with tok and mak. Woke up quite early today. Eh. not quite early. Memang awal pun. Dalam pukul 8.30am. Earlier than Nana. Woohoo.. hahaha. I know I exaggerated about it. You guys pun tau macam mana aku pasal bangun awal ni. Haaa.. Hahaha.

Aku on9 dulu. Bangun je terus on laptop. Lepas tu baru aku tengok handphone and charge. Bukak myspace and blogspot. Then, baru aku mandi.

Ingatkan dah lambat dah. Tengok2 kena tunggu tok pulak. Tok tak siap lagi. So, aku on9 je aa. Sampai tunggu tok ready.

Bila dah ready, kitorang ambik tok and my cousins at mummy's house. Bawak cousins gi rumah aku. Aku, tok and mak keluar. We went to Petronas first. Isi minyak and mak and tok ambik duit. Lepas tu baru pergi guna NKVE. Since federal jam gila teruk. Mummy laa bagitau federal jam teruk sebab banyak accident. Dah laa hujan pagi tu kan. Jalan licin and kereta semua bawak laju. Memang laa accident. haish.

To all readers, be careful when you are driving. Utamakan keselamatan. hahaha.

Jalan memang tak jam aa. Then, parked our car kat mana tah. tak ingat aa.
ada this building dekat dengan Mydin. Tak ingat aa. ahahhaa. I really have a bad memory.

From that building, we walked to Mydin. Bought stationary, plates, cup, knife, needle and so on for me. Then, went to the cashier. Cashier ni perempuan india tau. Then, penolong dia perempuan melayu. Masa dia scan barang kitorang, dia sibuk gila nak cerita kat kawan dia pasal life dia tau. Then, ada satu story ni, dia cerita aa kat kawan dia, ada satu laki ni baik gila tapi sygnya dia suami orang. Ada ke dia ckp camtu. Haish. Blh pulak dia ngorat suami orang. Eh kak. Jangan kacau suami orang daa. Banyak laki lain kat dunia ni. Bukan nk dgr pun conversation dia tapi cam dah betul2 depan kitorang, and dia cakap kuat jugak laa. So, tak salah aa kitorang dengar.

Then, masa dah keluar mydin and lintas jalan. Ada pulak DRAMA... haish. Ni pulak drama pasal ada sorang perempuan ni, pakaian cam minah rempit aa, and dia ni cam terjerit-jerit and maki-hamun kat seorang laki ni. Laki ni kira penjual kain kat dgn mydin tu. Perempuan tu cam cakap aa "gi mati aa. Aku report kat polis. Apahal kau nak kurang ajar kat mak aku cam tu. Asal kau nak layan dia camtu. Kau tak layak layan camtu.. bla bla bla bla....." Haish . gila aa wei. Cam semua pandang je. Semua pandang perempuan tu. Kitorang pulak terpaksa laa melintas depan orang gaduh tu. Jalan je laa buat tak tau depan diorang. haha. Tok aku pulak lagi best. Boleh pulak berenti tengok kejap. hahaha. Gilaa aa wei perempuan tu. Dia tak sepatutnya cakap and terjerit2 camtu kat public. kena aa jaga jugak maruah mak dia jugak. And plus, jaga maruah diri. If mara, settle kat tepi. Tak payah nak menjerit macam orang gila. Common aa. Orang lain pun ada jugak perasaan mara, geram semua. But takde aa terjerit-jerit camtu. If semua orang jerit camtu, memang dunia ni bising gila. Ada pencemaran bunyi aa pulak. Haish. Cukup aa setakat pencemaran air and udara.... tak payah nak tambahkan lagi. Pening aku kalau camtu. There's always a solution nak settle kan satu2 problem tu. And that way bukan dengan cara tengking2 and makin hamun orang. Cara dia cam slow talk ke apa. Anything laa. Tapi tak payah tunjuk anger tu kat public. So, jaga maruah diri and ingat jugak maruah orang lain.

We went back to our car and went home. rest kejap and had lunch. After a few hours, mak and i went to Subang Parade.

Ingatkan nak beli seterika but seterika yang kitorang nak dah habis and stock dia sampai dalam minggu depan. Pastu mak gi kedai celcom nak tanya pasal broadband. And aku dah cam tak selesa and penat. Aku cam agak bising jugak aa cam cakap mak tak payah aa ape aa.. Kesian mak. Sorry mak.

Lepas dah habis tu, aku tau mak cam bengang dengan aku. Aku cam diam je. Beli stocking kat kedai sports and went home.

Tak jadi gi giant. Balik je. Cuci muka and pakai eyeliner, aku terus keluar balik. Met sopi kat skbj, pastu terus gi pangkin. Jumpa zack pun kt skbj. Lepak dengan zack and sopi and zack's cousin. Lepas tu, baru lala and fanah datang. Lambat betul tuan puteri tu nak datang. then, minum2 kejap. Pastu Alin pulak datang dengan cousin dia. Lepak kejap, lepas tu semua cam blah. Sopi balik rumah. Yang lain2 gi lepak kat padang besar.

I went to secret. Suruh Sopi hantar kat secret. Malas nak drive. Tinggal je kereta depan mydin. Fath datang kat secret. Aku belanja dia. Saja2 belanja. Kitorang sembang2. And this time memang bagus aa cam jumpa dia sebab kitorang dua pun dah cam takde pape feelings dah and we can talk like normal. I mean like friends. It really nice. It's better for us to be just friends and not more than that.

AKu tak makan sebab kenyang gila. Dia je yang makan. Masa tengah makan2, dia ajak join kawan2 dia gi main layang2 kat padang layang2. Mula2 memang tak nak pergi sebab nak lepak dengan lala semua kat padang besar. Tapi dia cam insist jugak so, g je laaa. Tengok laa diorang main layang2 . Yang ada kat situ: Hakim, Apiz, Jazz, Akif, Joe, Karim and Ayaz. Mula2 Fendi ada. Bila aku and Fath sampai, dia pun dah dalam kereta nak balik. Tak sempat nak cakap hai. Memang nice lepak kat padang tu petang2. It's always windy there in the evening. Aku kat situ till 7.15pm. Then, aku balik.


Masa balik je, kereta mak takde. Called mak tanya mak mana. Mak cakap mak kat SACC mall and diorang nak balik dah. Aku cam alaaa.... Nak ikut.. huhu.

Mak belikan baju and card for us to give to dad since kitorang semua cam pokai gila. Haha. Selalu pun camtu. Kalau mother's day je, ayah belikan present tapi kitorang yang bagi. Then, bila father's day, mak belikan present and kitorang yang bagi. Haha.

I think that's all for now.
I just want to wish for all Dads in this world,

HAPPY FATHER'S DAY!!!
-love,fau

No comments: